Een lijst aankopen heeft geen enkel nut. De e-mail adressen die u krijgt zijn gebruikers die geen interesse hebben in uw dienst of product. Meer nog, de kans is groot dat u op een blacklist komt te staan omdat de mensen uw mails zullen aangeven als spam.
Wanneer u enkel uw bedrijf of producten promoot via uw nieuwsbrief, dan zal dit de lezers niet interesseren. Meer nog, het zal hen zodanig irriteren dat ze zich zullen uitschrijven uit uw nieuwsbrief. Informeer de lezer over uw dienst op een persoonlijke manier om vertrouwen te scheppen.
Veel ondernemers verliezen de moed als hun nieuwsbrieven niet onmiddellijk resultaat bieden. Het grote deel van de ondernemers stopt met nieuwsbrieven versturen nadat ze geen resultaat gezien hebben na het versturen van 3 nieuwsbrieven. De realiteit is anders. Gemiddeld wordt er pas resultaat zichtbaar na een nieuwsbrief of 10. Geef dus niet te snel op.
Een opt-in formulier is een formulier waarop gebruikers zich kunnen inschrijven op uw nieuwsbrief. Het is het belangrijkste element op uw website om uw mailinglijst te vergroten. Het is dan ook zeer belangrijk om deze genoeg aandacht en aantrekkingskracht te geven. De beste plaats om een opt-in formulier te plaatsen is rechtsboven op uw webpagina. Zorg er ook voor dat mensen iets terugkrijgen indien ze zich inschrijven op uw nieuwsbrief. Een gratis e-book is een goed voorbeeld.
Plaats enkel contacten in uw mailinglijst die ook opbrengst kunnen genereren. Het is beter om 20 contacten te hebben die uw bedrijf kunnen laten groeien, dan 500 contacten die geen interesse hebben in uw bedrijf.
Vul de nieuwsbrief niet alleen met promotie en informatie. Geef de nieuwsbrief ook een persoonlijk tintje en laat een stukje van jezelf zien. Vertrek hiervoor altijd vanuit het standpunt van de lezer.
Een listbuilder is een service die alles in verband met e-mails centraliseert en automatiseert. Enkele van de bekendste listbuilders zijn:
Uw nieuwsbrieven moeten worden opgesteld met een bepaald doel in uw achterhoofd. Op basis van dit doel gaat u bepalen wat u in deze nieuwsbrief zet en bedenkt u een manier om dit om te zetten naar concrete opbrengst.
Het hoofddoel van een nieuwsbrief is om uw specifieke dienst in de kijker te plaatsen. Indien de lezer na het lezen van uw nieuwsbrief niet weet wat uw dienst precies inhoud zal er ook geen conversie plaatsvinden. Zorg er dus voor dat u altijd duidelijk vertelt wat uw dienst is.
Veel ondernemers willen nieuwsbrieven versturen, maar hebben geen idee wat er inhoudelijk aanwezig moet zijn, wat het doel van de nieuwsbrief is en wat mensen ertoe aanzet om een mail te openen en daadwerkelijk te lezen. Netcrew kan u hierbij helpen. Aarzel niet om ons vragen te stellen omtrent de strategie voor uw nieuwsbrief.
Bepaal op voorhand uw doelstelling voor uw mailings en hou dat concept vast doorheen uw nieuwsbrieven. Dit betekent niet dat uw nieuwsbrieven er altijd hetzelfde uit moeten zien, maar wel dat het basisdoel hetzelfde moet zijn.
Zeer belangrijk is de titel van uw nieuwsbrief. Dit is het eerste dat een lezer bekijkt en op basis of hiervan zal een lezer oordelen of hij/zij de mail al dan niet open zal doen of onmiddellijk verwijderen. Kies uw e-mail onderwerp verstandig.
Het opstellen van een mailingstrategie en het ontwerpen van een converterend e-mail ontwerp is allesbehalve gemakkelijk. Daarom wil Netcrew u adviseren om ten rade te gaan bij een professionele onderneming die ervaring heeft met het opstellen van een mailingstrategie.