“Hoe kan ik mijn site beter laten scoren in de zoekresultaten van Google?”
“Waarom bezoeken zo weinig mensen mijn website?”
Dit zijn zowat de meest voorkomende vragen die we binnenkrijgen. Jammer genoeg staat het internet nog vol websites die gevuld zijn met ronduit slechte tekst. Deze sites zullen helaas nooit degelijke resultaten boeken.
Een website heeft geen goede inhoud nodig om te functioneren. Dit geeft vaak een vertekend beeld. Zelfs met eender welke tekst en nietszeggende stockfoto’s kan een website mooi ogen en gewoonweg functioneren.
Maar… met een goed design en hoogstaande ontwikkeling alleen zal uw website of –shop het niet redden. Er is goede inhoud voor nodig, inhoud dat ervoor zorgt dat uw website in het oog springt en de bezoekers raakt in hun emoties of gedachten.
Het succes van uw website staat of valt dus met de inhoud ervan. Om een bezoeker aan te zetten tot kopen, zijn er zowel korte teksten nodig (bvb. voor zoekmachines) als langere (voor de website zelf). De voorwaarde is echter dat beide soorten tekst wervend worden geschreven en goed gestructureerd zijn.
De eerste stap in het bouwproces van een nieuwe website is idealiter het bepalen van geschikte inhoud. Hoe lang zal elke pagina zijn? Met onze expertise in ontwerp- en webanalyses begeleiden we de klant graag naar geschikte doelen.
De inhoud op de oude website wordt ook best volledig achterwege gelaten, zodat er kan gefocust worden op de toekomst. De praktijk leert ons dat een geheel nieuwe aanpak uitstekende resultaten oplevert.
Bedrijven die beroep doen op een externe marketing partner of zelf een marketingafdeling in huis hebben, stellen best een strategisch plan op. Dit plan moet een overzicht bieden op de voorkeuren en pijnpunten van klanten, verkoop en marketing.
Begin met een degelijk marktonderzoek. Bepaal uw meest waardevolle klanten en leg vast op welke manier u hen best benadert. Een marketing partner of marketeers zijn hierbij geen overbodige luxe. Zorg dat u zelf een goed beeld heeft van wie uw klanten zijn en waarom ze kopen.
Zelfs grote schrijvers hebben een editor nodig om hun werk na te kijken. Een beetje handig bewerken kan zelfs een slechte tekst redden. Doe daarom bij voorkeur beroep op een copywriter.
Bewerken is echter niet alleen proeflezen. Als u het leuk vindt wat u leest, prima. Corrigeer gewoon de spelling, grammatica en interpunctie zoals vereist. Bevalt het u niet? Probeer dan de problemen te identificeren. Meestal vallen ze in twee categorieën: slecht schrijven (de tekst leest niet vlot) of er wordt te weinig ingegaan op het onderwerp zelf. In beide gevallen kan een copywriter nuttig zijn.
Doet u het toch liever zelf? Begin opnieuw te lezen en verbeter stukjes terwijl u bezig bent. En dan nog een keer. En opnieuw.
Een landingspagina is een pagina op uw website die specifiek bedoeld is voor bezoekers die binnenkomen (landen) op die pagina. De bezoeker kan landen op uw pagina via een zoekopdracht of bijvoorbeeld een online of offline campagne die hem naar die specifieke pagina stuurt.
Een goede landingspagina begint met het aanpakken van een probleem. Hopelijk identificeerde u dat in de planningsfase. Illustreer dat probleem nu in een paar zinnen voor het beoogde publiek. Heeft uw doelpubliek bijvoorbeeld rugpijn omwille van een slechte of versleten matras?
Eens u dit probleem lanceert, hebt u vaak al een emotionele band gevormd met uw doelpubliek. Leg daarna uit hoe uw product of dienst kan helpen. Uw matras beschikt bijvoorbeeld over een comfortzone die de rug ondersteunt, zodat een goede nachtrust gegarandeerd wordt.
Wijs erop dat u dit probleem al voor anderen heeft opgelost. Voeg misschien een link toe naar uw getuigenissen of reviews.
Voeg nu de 'Call to Action' toe. Bijvoorbeeld: een knop “contacteer ons vandaag nog” of “koop”.
Uw website alleen bevat onvoldoende (nieuwe) inhoud om goed te scoren binnen zoekmachines. Om echt goede resultaten te boeken op vlak van SEO raden we elke klant aan om een blog en/of nieuwsberichten op de website te zetten.
Dit engagement duurt vaak niet erg lang. Meestal is men wel enthousiast om creatief te schrijven en zichzelf bekend te maken, maar weten mensen gewoon niet weten waar ze over moeten schrijven.
Kijk eens terug naar de oprichting van het bedrijf en de belangrijke mijlpalen. Maak bijvoorbeeld een kalender met jubilea om te vieren. U kunt ook schrijven over uw bedrijfswaarden en visie of hot topics kiezen die van invloed zijn op uw klanten. Probeer op zoveel mogelijk manieren alert te blijven voor interessante content.
Bron: Webdesigner Depot
Informeer vrijblijvend via ons contactformulier of bel ons.
We helpen u graag verder.