18.12.2013

Top 3 e-commerce trends voor 2014

Delen op

 

De moderne consument wordt steeds veeleisender. Online is dat niet anders. Welke mogelijkheden liggen in het verschiet op het gebied van e-commerce? En welke verwachtingen heeft de online consument? Met die vragen in het achterhoofd zijn we op zoek gegaan naar welke volgens ons de top 3 e-commerce trends zullen worden in 2014.

1. Personalisatie

De surfer zal en moet persoonlijker benaderd worden door de bedrijven. Advertenties en producten zullen aangeboden worden op basis van vorige aankopen, de surfgeschiedenis en voornamelijk sociale media. Uit het Facebook profiel van de consument kunnen (via Facebook Graph Search) allerhande gegevens worden gehaald. Die kunnen vervolgens worden gebruikt om een persoonlijke lijst van mogelijk interessante producten te tonen.

Een eenvoudige manier om dit te verwezenlijken, is de mogelijkheid te bieden aan uw klant om zich te registreren op uw site via zijn Facebook profiel. Dit verkort het registratieproces en is gebruiksvriendelijker voor de consument.

2. Interactieve pagina's

Productpagina's zullen veel interactiever worden. Zo zullen producten of diensten bij voorkeur met video’s worden voorgesteld. De combinatie met Facebook comments moet de klant direct overtuigen van de kwaliteit van je product.

Ook gamification zal een grote rol gaan spelen op e-commerce websites. Bij gamification, voegt u een plezier- of spelelement aan uw winkel toe. Zo geeft u de klant een extra stimulans om zijn of haar volgende aankoop bij jou te doen. Een voorbeeld hiervan is het bijhouden van het aantal aankopen van een klant en hem op die basis een rating te geven. Zo is 1 aankoop goed voor een enkele ster, terwijl 5 aankopen 4 sterren opleveren. Het aantal sterren geeft vervolgens recht op kortingen of andere promoties.

Ook betaling- en leveringmethodes zullen aangepast worden aan de consument.

Zo zullen op basis van de locatie van uw klant de dichtste afleverpunten automatisch geselecteerd worden. En als betalingsmethode wordt standaard deze gekozen die het vaakst door de klant wordt gebruikt.

3. Next Generation Smart TV's

Hoe groot de ontgoocheling van de Smart TV op e-commerce vlak was in 2013, des te groter zal de groei ervan zijn in 2014. De voornaamste reden waarom de Smart TV dit jaar niet doorbrak, was ongetwijfeld de User Interface (UI). Het was veel te omslachtig om van het ‘slimme’ gedeelte van uw TV gebruik te maken. En dan zwijgen we nog over de bediening...

In 2014 zal een grote sprong voorwaarts gemaakt worden op dit gebied. U bent graag constant op de hoogte van de nieuwste Twitter feeds, maar uw partner bekijkt liever de Facebook updates? Geen probleem! De nieuwe generatie Smart TV's zal gezichtsherkenning gebruiken en op die manier de UI van de TV aanpassen. Ook de bediening wordt veel eenvoudiger aan de hand van simpele gebaren in plaats van met de afstandsbediening.

Klinkt leuk allemaal, maar wat heeft jouw bedrijf daaraan? Smart TV’s openen nieuwe mogelijkheden om gepersonaliseerde reclame aan te gebruiker te tonen. Ze houden immers alles bij wat de kijker doet en leggen de link met de gegevens op zijn of haar Facebook profiel. De reclame die u op de klant afstuurt, wordt bovendien interactief, waardoor deze door middel van een eenvoudige beweging uw product zal kunnen bestellen. Uw reclame wordt rechtstreeks naar uw doelgroep gestuurd, wat u een veel hogere conversieratio oplevert.

Wij zijn alvast reuze benieuwd naar wat 2014 voor ons zal brengen op het gebied van technologie en de daaraan gekoppelde mogelijkheden voor bedrijven.

 

Om u beter van dienst te zijn, maakt deze website gebruik van cookies. Als u verder surft op deze website gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. Onze privacy policy vindt u hier.