10.01.2014

Hoe uw LinkedIn betrokkenheid met 386% verhogen?

Delen op

LinkedIn lijkt misschien niet zo sexy als Twitter of Facebook, maar met meer dan 259.000.000 gebruikers en 2.100.000 groepen, is het een sociaal kanaal dat u niet kunt negeren.

U zult via LinkedIn niet zoveel verkeer naar uw website genereren zoals u met andere sociale netwerksites zult doen, maar het publiek op LinkedIn is vooral zakelijk, wat betekent dat elke bezoeker naar uw website via LinkedIn een hogere waarde heeft.

Hoe kunt u LinkedIn optimaal benutten?

1. Enkele cijfers

  • Actief sinds mei 2003
  • 259.000.000 LinkedIn gebruikers (1 op 27 mensen is lid van LinkedIn)
  • 2.100.000 LinkedIn groepen (1 LinkedIn gebruiker is gemiddeld lid van 7 groepen)
  • Maandelijks 184.000.000 unieke bezoekers
  • Dagelijks 172.000 nieuwe leden
  • 200 nieuwe conversaties (in groepen) per minuut
  • 7.610 zoekopdrachten per minuut
  • De conversieratio (bezoeker-lead) is 3 x hoger bij LinkedIn dan bij Facebook & Twitter
  • 37,2% van de bedrijven heeft hun branding/marketing verhoogd via LinkedIn
  • 37,6% van de bedrijven heeft nieuwe relaties opgebouwd via LinkedIn
  • 94% van de headhunters gebruikt LinkedIn om hun potentiële kandidaten te screenen

2. Hoe uw LinkedIn betrokkenheid verhogen?

  • 50% van de leden zullen eerder bestellen bij bedrijven waarmee ze verbonden zijn op LinkedIn
  • Wanneer posten?
    In de ochtend op weekdagen
  • Hoeveel keer posten?
    20 status updates per maand zorgt voor een bereik van 60% van uw maandelijks publiek
  • Wat posten?
    Weten wat de leden interesseert.
    - 60% is geïnteresseerd in inzichten in de sector
    - 43% is geïnteresseerd in producten en diensten
  • Aard van wat u post?
    - Een post met een link zorgt voor 200% meer betrokkenheid
    - Een post met een afbeelding zorgt voor 98% meer commentaren
    - Een post met een YouTube-filmpje zorgt voor 75% meer shares

3. TOP 3 strategieën voor het vinden van een nieuwe klant

  • Maak gebruik van de geavanceerde zoekfunctie (locatie, groepen, huidig bedrijf, bedrijfsgrootte, sector, functie,…)
  • Gebruik uw huidig LinkedIn netwerk om nieuwe klanten te vinden
  • Maak gebruik van ‘opgeslagen zoekopdrachten’ om wekelijks een lijst van mogelijke nieuwe klanten te ontvangen.

Om u beter van dienst te zijn, maakt deze website gebruik van cookies. Als u verder surft op deze website gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. Onze privacy policy vindt u hier.