Google onderzoekt de mobiele consument

22 OKTOBER 2013
Google onderzoekt de mobiele consument

Een onderzoek door Google en Ipsos MediaCT

Google onderzocht, in samenwerking met Ipsos MediaCT, het online gedrag van 1.000 Belgische volwassenen (18 - 64 jaar). Dit deden ze om adverteerders te helpen begrijpen hoe ze met klanten moeten om gaan in de mobiele ruimte. Heel wat mensen maken gebruik van smartphones. Net door deze apparaten is het consumentengedrag sterk veranderd.

Het lijkt erop dat smartphone-gebruikers multi-taskers zijn. Maar liefst 80% gebruikt hun apparaat terwijl ze met andere zaken bezig zijn. Ze hebben ook de manier waarop consumenten winkelen veranderd. Door het stijgend belang van mobiel, dienen websites toegankelijk te worden gemaakt voor deze toestellen (Responsive Webdesign). Een website die niet toegankelijk is voor mobiel valt niet in goede aarde bij de hedendaagse consument. 

Enkele opmerkelijke cijfers:

  • 54% heeft zijn/haar smartphone de afgelopen zeven dagen elke dag gebruikt
  • 77% gaat niet zonder toestel de deur uit
  • 25% is de afgelopen 6 maanden langer online geweest met een smartphone
  • 22% geeft liever hun tv op dan hun smartphone
  • 42% voert elke dag zoekopdrachten via de smartphone uit
  • 80% bezoekt sociale netwerken, 46% doet dit minimum één keer per dag
  • 84% zoekt lokale informatie op, 83% heeft actie ondernomen als gevolg daarvan
  • 66% deed al eens onderzoek naar een product op hun smartphone, 32% kocht het product vervolgens online, 24% kocht het product in de winkel
  • 53% doet minimaal één keer per maand mobiele aankopen
  • 42% heeft een mobiele zoekopdracht uitgevoerd na het zien van een advertentie
  • 84% van de gebruikers let op mobiele advertenties
  • Er zijn gemiddeld 25 applicaties geïnstalleerd op een smartphone, daarvan zijn er gemiddeld 4 betalend.
  • 78% van de gebruikers doet aan multitasking. 

De mobiele markt kent nog steeds heel wat obstakels, zoals:

  • Het scherm van de smartphone is te klein
  • Geen vertrouwen in creditcardbeveiliging
  • Niet vertrouwd met smartphone-interface
  • Moeilijk om prijzen te vergelijken
  • Ingewikkeld om te typen
  • Het laden van een website duurt te lang

Meer informatie over dit onderzoek kunt u vinden op Think with google 


Gepost door: Kris Vanhuyse

Rss feed
Vond U dit een interessant artikel?
Abonneer u en krijg onze nieuwe artikels rechtstreeks in uw mailbox.
Abonnees ontvangen ook exclusieve promoties!

 
Wat is uw mening? Plaats een reactie!
500 karakters over