03.02.2015

7 redenen waarom u een responsive website nodig hebt

Delen op

1. Mobiele gebruikers spenderen meer tijd aan online shoppen

Van alle tijd die gebruikers aan online shopping spenderen, wordt hiervoor in 55% van de gevallen een mobiel toestel gebruikt. Dit verklaarde comScore, een expert op het gebied van internettechnologie. Van die 55 procent zou er maar liefst 44 procent met de smartphone online shoppen, terwijl de overige 11 procent via een tablet online koopjes doet.

In een recent rapport van The Guardian UK staat dat 52 procent van de bezoeken aan online shops van mobiele toestellen kwamen en dat maar liefst 36 procent van de aankopen op die toestellen werd uitgevoerd.

2. Één op drie mensen surft mobiel

Een studie van Kleinger Perkins Caufield & Byers (KPCB) toont aan dat mobiel internetverkeer aan een sterke opmars bezig is. Zo surft gemiddeld één op drie mensen met een mobiel toestel, waarvan 45,6 procent met een Android smartphone gevolgd door iPhone met een aandeel van 32 procent.

Is uw website niet responsive, dan is logischerwijs de kans groot dat één op drie gebruikers naar een concurrent zal surfen die wel een aangepaste mobiele website heeft. Het is dus van cruciaal belang om hierin te investeren.

3. Mobielvriendelijke webshops verdubbelen uw omzet

Consumenten die online shoppen, houden niet van inzoomen en horizontaal slepen. Een responsive website maakt dus een wereld van verschil, voor de gebruikerservaring én voor de omzet van uw online shop. Zo steeg de omzet van e-commerce site “A Touch of Class” met 100 procent.

Uw webshop toegankelijk maken voor moebiele toestellen is dus enorm nuttig.

4. Tijdens de solden stijgt het mobiele verkeer enorm

IBM ontdekte dat het mobiele verkeer zichtbaar stijgt tijdens de soldenperiode, namelijk met een aanzienlijke 14 procent. In totaal vertegenwoordigde dit 52,11 procent van alle dataverkeer tijdens die periode. Het grootste deel van het mobiele verkeer kwam van iPhone en iPad en in mindere mate van Android-toestellen.

Zorg ervoor dat uw webshop op zijn minst toegankelijk is voor iPhone en Android-toestellen. De constante groei van mobiele verkopen tijdens de solden toont aan dat dit een investering is die haar vruchten zal afwerpen.

5. Responsive websites tonen hun nut voor lokale bedrijven

Een studie van Google toont aan dat ongeveer 50 procent van de potentiële klanten die de website van een lokaal bedrijf bezoekt via een smartphone, binnen de 24 uur ook effectief de winkel bezoekt. Daarvan verricht uiteindelijk 18 procent daadwerkelijk een aankoop.

Daartegenover leidt een bezoek van de bedrijfswebsite via een desktop of tablet slechts in 34 procent van de gevallen tot een fysiek bezoek van de winkel. Van deze bezoekers gaat slechts 7 procent over tot een aankoop.

6. Snel en gemakkelijk toegang bieden tot uw bedrijfsinformatie

Smartphones zijn een integraal deel geworden in onze levensstijl. Het is dan ook niet meer dan logisch dat uw website ook bezocht wordt door mobiele toestellen met een tragere connectie. Een responsive website biedt in dit geval een handige oplossing door de noodzakelijke contactgegevens op een vlugge manier aan de gebruiker te tonen en deze zo naar uw bedrijf te leiden.

Toon hierbij enkel nuttige contactinformatie die de mobiele gebruiker effectief tot actie zal aanzetten. Zorg dat alle informatie duidelijk is en dat alle mogelijke afleidingen, zoals carrousels of foto's, weggelaten worden.

7. Uw sociaal publiek aanspreken

47 procent van de smartphonegebruikers is actief op sociale media zoals Facebook en Twitter. Als er een nieuwsitem of boodschap va uw bedrijf op Facebook of Twitter verschijnt, is de kans groot dat dit zal leiden tot meer mobiel verkeer. Het is dan ook noodzakelijk om een mobiele website te voorzien voor uw 'sociaal publiek'. Daarenboven kan u je naambekendheid aanzienlijk verhogen door in te spelen op de sociale markt en zijn mobiele gebruikers.

Investeren in een gebruiksvriendelijke website voor de mobiele gebruiker loont zeker de moeite. In de toekomst zal het internetgebruik via mobiele toestellen namelijk alleen maar toenemen. Het komt er dus op aan uw bedrijf nu al online te profileren, voor de concurrentie u voor is. Want eenmaal je klant een goede mobiele surfervaring gehad heeft op een concurrerende website, wordt het zeer moeilijk om die terug te winnen. Stap dus over op een responsive website voor het te laat is.

Bron: woorank

Contacteer ons voor een responsive website

Om u beter van dienst te zijn, maakt deze website gebruik van cookies. Als u verder surft op deze website gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. Onze privacy policy vindt u hier.